Lättläst om Riksdagsvalet och av tre kandidater
142892334013.04.2015 kl. 14:09
Här kan du hitta lättläst material om Riksdagsvalet 2015.
Vi har inspirerat och hjälpt tre kandidater att skriva lättläst.
Vi informerade om möjligheten till alla partier i början av februari.
Kandidaterna som blev intresserade och skrev är:
Maria Vuorelma från de Gröna
Sebastian Weckman och Lotta Keskinen från SFP.
Vi ordnade också kurser om val och demokrati.
Två valdebatter med kandidater från olika partier hade vi efter kurserna.
Valdebatt i Helsingfors med Maria Vuorelma från De Gröna och 
Johan Ekman från SFP.
Valdebatt i Vasa med Matias Mäkynen från SDP och Sandra Nestorova från De Gröna samt Anna Caldén
som är ordförande för Finalnds Svenska Handikappförbund